יום ד', יד’ בתמוז תשע”ט

1. חטיבת ביניים חדשה: לפגישה הגיעה הגברת נירה פרידמן, מנהלת אגף החינוך בעיר. נירה סקרה את הפעילות והתהליך להקמת החטיבה. מיקום החטיבה הוא במרב"ד, שצמוד לבית הספר רימונים, אשר יעבור שיפוצים מסיביים אשר יתאימו את המבנה לחטיבה. שמה של החטיבה החדשה תהיה ע"ש שמעון פרס ז"ל. נירה דיברה על חזון בית הספר, ששואב השראה מבתי הספר הטובים והמוצלחים בארץ וביניהם גם בית הספר שלנו. היא הבטיחה שהעירייה תפעל בשקיפות מלאה עם הנהגת ההורים לאורך כל התהליך. היא סיפרה שלאחר תהליך ארוך ומכרז, נבחר מנהל לבית הספר - אדם כריזמטי רציני ומקצועי, שעובד בשיתוף מכון "מנדל" למנהיגות. שמו יוכרז בשבוע הקרוב ועמו יצוותו 6 אנשים, שיגבשו את צוות בית הספר כבית ספר צומח (כלומר, בשנה ראשונה רק שכבה ז' וכך הלאה). יושקעו בבית הספר סכומים גדולים - הערכה של מיליונים. אמורות להיות 7 כיתות ז' ובהן עד 40 תלמידים (כנראה שיהיו פחות). דובר על כך שהמבנה אמנם ישן אבל נירה הסבירה שברור לכולם שזהו מבנה מרב"ד, שאינו מותאם כרגע למבנה בית ספרי. לכן, החל מינואר, המבנה הולך לעבור שיפוץ מקיף וכולל מבפנים בשיתוף אדריכל. כאשר תהיה תכנית בנייה, היא תשותף עם ההורים. דובר גם על המיקום של בית הספר שהוא באזור בנייה. נירה נתנה את מילתה, שהעירייה תשקיע את כל המשאבים כדי לדאוג לבטיחות ושלום התלמידים. הנהגת ההורים העלתה את החשש מהשמועות שרצות ברשת על הניסיון של בית הספר ורשה ועלומים לטרפד את המעבר שלהם לחטיבה החדשה באצטלה של "רחוק מידי". נירה אמרה שהיא אינה נכנעת ללחצים, שאינם מקצועיים נטו ומבחינתה - מרחק הוא לא שיקול. היא הציגה אפשרויות העומדות כרגע לדיון מקצועי בעירייה:א. חלוקה לפי אשכולות - בית הספר היסודי מחלק את השכבה באשכולות של 8 תלמידים (מתוך תלמידי הכיתה וגם מתוך תלמידי השכבה, אם יש בקשה לכך). הילדים יקבלו בסביבות פסח טופס ובו אפשרות בחירה ב- 4 חברים. האשכולות יגיעו לעירייה והם יעשו את החלוקה של 8 הקבוצות, עם כל בתי הספר היסודיים בעיר. הילדים יקבלו את השיבוץ בסביבות מאי- יוני.ב. אופציה של "זוגות-זוגות" - 2 בתי ספר יסודיים עוברים לחטיבה כיחידה אחת (שזו הדרישה של ורשה-עלומים). נירה ציינה שזו שיטה שעד כה לא הייתה בעיר ואם היא תישקל זה יהיה רק ממניעים מקצועיים ולטובת התלמידים כולם.הובהר שהנהגת ההורים של יעקב כהן דוגלת ודורשת את שיטת האשכולות שהוכיחה את עצמה – ראוי לגבש מכתב שידגיש את החלטה זו, שהפוכה להחלטה שהתקבלה לפני שנתיים, כשעוד לא ידענו אופי על החטיבה החדשה (שיתוף מרחבים עם יסודי וכדומה). בעוד חודש תתקבל החלטה של העירייה ותגיע דרך הנהגת ההורים.בנוסף, תתקיים פגישה של ההנהגה העירונית עם אדריכל החטיבה. בפגישה יוצגו התכניות להנהגה ומידע זה יועבר להנהגת יעקב כהן. בפגישה עלו מספר חששות לגבי החטיבה החדשה:א. בעיות בטיחות - נירה אמרה שבעירייה מטפלים ונותנים את הדעת לנושא זה.ב. התאמת המבנה - התכניות יוצגו בפני ההנהגה העירונית.בסך הכל, נשמע שהחטיבה החדשה תהיה מוצלחת לפחות כמו בית הספר היסודי. החששות מהשנה הראשונה ברורים לכולם, אבל נירה הבטיחה, שאחרי כמה חדשים היא בטוחה שיהיו כבר בקשות להעברה לחטיבה החדשה. בסיום המפגש הוחלט להוציא בשם ההנהגה מכתב תודה לנירה על הגעתה למליאה. 1. סקירת ועדות: א. ועדת תרומה לקהילה- הועדה החליטה על תרומה בשני מישורים: אישי וכיתתי. החלו להגיע תוצרים נפלאים לבית הספר. במקביל, יתקיים יום תודה בשיתוף עם עמותת לתת. כל תלמיד יקבל גלוית תודה שתעבור למישהו שהוא מוקיר לו תודה. גלויה זו תועבר הלאה שוב ושוב. כ-1000 גלויות תודה יופצו להכרת תודה. ב. ועדת 70 שנה למדינה- בועדה זו הוחלט על שני ימי שוברי שיגרה. הראשון יתקיים ב-26.1. יום זה כולל הרצאות על ידי מתנדבים, הכנת קפסולת זמן, מופע שירה וחידון שעבורו הופקה חוברת דיגיטלית והוכן חידון במצגת או קהות. באחריות הוועדים הכיתתיים לדאוג לחטיפים ישראלים לכיתה – במבה, שלווה ושוקולד פרה. תודה לקהילה על ההתנדבות להרצות בפני הכיתות כחלק מפעילות יום זה. בהמשך יתקיים גם יום שובר שגרה 70 שנה למדינה (בסמוך ליום העצמאות) ופעילויות נוספות מיושמות כבר בימים אלה כגון '70 שניות על' בכיתות על פורצי דרך והכרות עם מדינת ישראל במסגרת ימי השגרה. ג. ועדת פורים- חגיגות פורים יתקיימו ב-27.2. ביום זה יש להגיע עד לשעה 7:45 לבית הספר. היום יתחיל במופע של קטריקס ודורון. ההנהגה תומכת בהחלטת הוועדה לוותר על דוכני אוכל. הועלתה הצעת הועדה להעשיר את משלוחי המנות תמורת תוספת של 6 שח לילד (ע"ח הוועדים). התקבלה החלטה בהצבעה על פי רוב להמשיך במשלוחי מנות צנועים בסך 12 ₪ כמו בשנים קודמות. כל ועד אחראי להביא ביום זה מגש אוזני המן. ד. ועדת הוקרה לצוות בית הספר- ב-12.3 יתקיים ערב ההוקרה. לצורך כך מכינה הועדה סרט לצוות. הערב יהיה בסגנון קזינו כאשר שלל הפרסים לצוות התקבלו בהתנדבות. 2. 2. ואנדליזם בבית הספר: בחדר המוסיקה שפכו מים על אורגנית ובחדר האומנויות צבע על מקלדת והרצפה. בית הספר עצר את השיגרה הפוריה ובכל הכיתות התקיימו שיחות לגבי התופעה. ביום זה לא התאפשר לילדי בית הספר להיכנס לחדרי הספח. כלל ילדי בית הספר חתמו על אמנה לשמירת ציוד בית הספר.